Samma släktträd gånger flera

Kommentera
 
Jag har kommit på fördelen med att ha mitt släktträd på flera olika släktträdssidor.
Varför ska man ha samma släktträd på flera olika sidor kanske du undrar ?
Jo därför att...om man har ( som nog de flesta Svenskar har mer eller mindre ) förfäder som har utvandrat till andra länder så integreras/kopplas de ihop med andra släktträd som har samma personer  som jag själv vilket då gör att jag kan få reda på var de förfäder som jag annars aldrig skulle kunna hitta har tagit vägen och vad som blev av dem. Samt att man kan få kontakt med de nu levande släktingar. Jag har hittat flera släktingar genom detta sätt, framför allt i Amerika men även i Norge och Finland.
Jag använder 4 st sidor där jag lägger upp mitt träd i,Ancesrty.com, Myheritage.com, Geni.com och Familysearch.com.
Jag kan hålla med om att det är lite extrajobb att lägga upp sina förfäder igen och igen, men om man som jag är en hängiven släktforskare så är det värt det.
Lycka till.